Sverigedemokraterna.....

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Siffrorna stämmer nog Markus.

 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Alla som har kommit är inte kvar. En del har lämnat landet fysiskt, men är kvar som utgift via olika bidrag. Andra är helt borta.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Siffrorna stämmer nog Markus.

Befolkning Sverige 2000: 8,872 miljoner
Antal utlandsfödda Sverige 2000: Ganska precis 1 miljon enligt SCB

Befolkning Sverige 2023: 10,55 miljoner
Antal utlandsfödda Sverige 2023: 2,17 miljoner enligt SCB

Ökning på 1,68 miljoner folk på 23 år varav typ 1,17 utgörs av folk som har invandrat hit?
Ser ju inte ut att vara någon spik i grafen på SCB när kriget i Ukraina började, så tror inte någon större del av ovanstående siffror kan förklaras med det heller.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Enligt samma källa i tabellen "Antal invandrade per år från 2000" så har ca 2,4m personer flyttat till Sverige under åren 2000-2023. Det innebär att majoriteten av de som flyttar hit är svenskar, folkbokförs inte eller motsvarande mängd människor flyttar hem. Låter knasigt.

 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Enligt samma källa i tabellen "Antal invandrade per år från 2000" så har ca 2,4m personer flyttat till Sverige under åren 2000-2023. Det innebär att majoriteten av de som flyttar hit är svenskar, folkbokförs inte eller motsvarande mängd människor flyttar hem. Låter knasigt.
Det är en ansenlig mängd människor som utvandrar från Sverige varje år också så det är nog det som förklarar diskrepansen. I statistiken tror jag för övrigt inte man räknas som invandrad förrän man är folkbokförd. T ex räknas inte asylsökande med, om jag har fattat rätt. Sen finns ju förstås de som är här illegalt och de syns nog inte i statistiken alls.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är en ansenlig mängd människor som utvandrar från Sverige varje år också så det är nog det som förklarar diskrepansen. I statistiken tror jag för övrigt inte man räknas som invandrad förrän man är folkbokförd. T ex räknas inte asylsökande med, om jag har fattat rätt.
Det är ju intressant i sig, att det inte går att hitta det alla vill veta, hur många invandrare från främmande länder flyttar till Sverige varje år.

Jag tror inte utvandring förklarar 1,0 vs 2,4m.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM


"Utvandringen av personer födda i Sverige har länge haft en ökande trend. Fram till början av 1990-talet utvandrade omkring 10 000 personer per år som var födda i Sverige. Under 1990-talet ökade antalet och sedan dess utvandrar närmare 20 000 personer per år. "

Dvs utvandringen förklarar inte den stora diskrepansen.

Vad består den av?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Utvandringen av personer födda i Sverige har länge haft en ökande trend. Fram till början av 1990-talet utvandrade omkring 10 000 personer per år som var födda i Sverige. Under 1990-talet ökade antalet och sedan dess utvandrar närmare 20 000 personer per år. "

Dvs utvandringen förklarar inte den stora diskrepansen.

Vad består den av?
Att en majoritet av de asylsökande nekats asyl för att de var ekonomiska migranter snarare än flyende från krig och elände?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
"Utvandringen av personer födda i Sverige har länge haft en ökande trend. Fram till början av 1990-talet utvandrade omkring 10 000 personer per år som var födda i Sverige. Under 1990-talet ökade antalet och sedan dess utvandrar närmare 20 000 personer per år. "

Dvs utvandringen förklarar inte den stora diskrepansen.

Vad består den av?
Det är ju en ännu större del utvandrare som inte är födda i Sverige också, tredje diagrammet.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Att en majoritet av de asylsökande nekats asyl för att de var ekonomiska migranter snarare än flyende från krig och elände?
Jag tror inte de räknas med. Åtminstone räknas inte asylsökande som invandrade och följaktligen vore det märkligt om de räknas som utvandrade om de lämnar landet. Det är folkbokföringen som är utgångspunkten och då bör det väl krävas uppehållstillstånd.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Invandrare som utvandrar?

Edit. Hittar inte tabellen/diagrammet som säger 2.4 miljoner. Kan någon skärmdumpa?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är ju en ännu större del utvandrare som inte är födda i Sverige också, tredje diagrammet.
Ja men om utvandringen är ca 20k, svenskar och inte svenskar, och skillnaden är ca 1,3m på 24 år så kommer det oavsett inte förklara ens hälften så släpp det så spåret.

Det här är en stor del av orsaken att Sverige ser ut som det gör, SCB och media trollar med olika termer och tal, ingen förstår dem fullt ut men känner sig ändå trygga med att allt är sin ordning trots att allt förfaller fort.

Som taget direkt ur 1984.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Invandrare som utvandrar?

Edit. Hittar inte tabellen/diagrammet som säger 2.4 miljoner. Kan någon skärmdumpa?
Det var jag som räknade själv lite slarvigt men där omkring.

Så klart kommer ingen skriva ut hur jävla illa det är, vi är i Sverige. Snart kommer någon Bror Duktig och berättar att faktiskt har hen och hens mangina lärt sig att många invandrare invandrar flera gånger så man kan inte lita på några siffror (med stolt underton, som att det vore något positivt).
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja men om utvandringen är ca 20k, svenskar och inte svenskar, och skillnaden är ca 1,3m på 24 år så kommer det oavsett inte förklara ens hälften så släpp det så spåret.

Det här är en stor del av orsaken att Sverige ser ut som det gör, SCB och media trollar med olika termer och tal, ingen förstår dem fullt ut men känner sig ändå trygga med att allt är sin ordning trots att allt förfaller fort.

Som taget direkt ur 1984.
Utvandringen är inte ca 20 000, den är i genomsnitt ca 46 000 under åren 2000-2023, medan invandringen är i genomsnitt 99 000 per år under samma period. Enkelt att kolla källdatan då excelfilen finns längst ned på sidan jag länkade till. För övrigt är det ju inte direkt rocket science att ta fram den här typen av statistik i och med folkbokföringen. Men om du misstror SCB får du väl i såna fall visa upp vad du har för belägg för det.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Bifogat

  • Skärmavbild 2024-05-03 kl. 23.09.46.png
    Skärmavbild 2024-05-03 kl. 23.09.46.png
    399.8 KB · Visningar: 16

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Utvandringen är inte ca 20 000, den är i genomsnitt ca 46 000 under åren 2000-2023, medan invandringen är i genomsnitt 99 000 per år under samma period. Enkelt att kolla källdatan då excelfilen finns längst ned på sidan jag länkade till. För övrigt är det ju inte direkt rocket science att ta fram den här typen av statistik i och med folkbokföringen. Men om du misstror SCB får du väl i såna fall visa upp vad du har för belägg för det.
Okej men då står det ju fel på SCBs hemsida som jag nyss kopierade in, så då besvarar jag ju också din uppmaning.

SCB:
"Utvandringen av personer födda i Sverige har länge haft en ökande trend. Fram till början av 1990-talet utvandrade omkring 10 000 personer per år som var födda i Sverige. Under 1990-talet ökade antalet och sedan dess utvandrar närmare 20 000 personer per år. "
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top