Suzuki B-King

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
mätarhuset/lykthuset e gummiupphängt å vibbar lite (köpte min sprillans ny och frågade om det vid första service,helt normalt), inget att oroa sig över

xenon vettefan , det kan säkert nån annan svara på :tummenupp

vanligaste e nog PC ... vet att TwoBros säljer ett helt kit med juicebox å rör å filter .... men det vanligaste är nog att få den bänkad å mappad av valfri kunnig verkstad
 

ivah

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Gävle
Hoj
2008 Suzuki Hayabusa
mätarhuset/lykthuset e gummiupphängt å vibbar lite (köpte min sprillans ny och frågade om det vid första service,helt normalt), inget att oroa sig över

xenon vettefan , det kan säkert nån annan svara på :tummenupp

vanligaste e nog PC ... vet att TwoBros säljer ett helt kit med juicebox å rör å filter .... men det vanligaste är nog att få den bänkad å mappad av valfri kunnig verkstad


Okej, hur mycket är lite då? :confused:
Kan väl rucka det med handen 1 cm fram och tillbaka ungefär.
Men då är de iaf inte sopor av grejerna :tummenupp

Okej, känns ju lite onödigt med ett kit då jag redan har rör. :tungan
Men dessa PC med autotune som ska mappa sig själv. Är det bara dynga eller fungerar det?
Finns väl iof kanske inga genvägar till en bra mapp...

Tack för svar :tummenupp
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Okej, hur mycket är lite då? :confused:
Kan väl rucka det med handen 1 cm fram och tillbaka ungefär.
Men då är de iaf inte sopor av grejerna :tummenupp

trodde de var fel på mitt åxå , men "lite" är ganska mycket... typ nån cm .... åja mitt har iaf inte ramlat av ännu :)
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Grattis till ett bra köp! Kolla om skruvarna som håller konsolen är åtdragna. Titta i handboken hur du byter lampa så ser du vilka skruvar jag menar, sid 6-71:tummenupp
 

nosferatu

Hallowed Be Thy Name
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Kungsängen
Hoj
Ingen med motor....
Det är från Ermax, va ett kit med bakljuskåpa, panel under ljuddämparna, baklyse, skyltbelysning och blinkers.
Lite dålig passform mellan kåpa o baklyset, men passa bra annars och va lackat i rätt färg.
 

ivah

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Gävle
Hoj
2008 Suzuki Hayabusa
Sett att det varit lite snack tidigare, men nån som provat 190/55 bakdäck och kan rekomendera det eller ska man hålla sig till standard 200/50?
Försöker väl svänga så mycket det går :rolleyes:

Edit: Eller kanske 190/50?!
 

Schwabben

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Hultsfred
Hoj
Suzuki B-king -08
Nu är man ägare av en B-king med!!
Vilken maskin alltså, helt galet skoj!

Dock är den original så lite delar måste inhandlas under vintern. Yoshisystem först å sen måste ja lösa så man får med sig lite packning. Har ni något till salu så bara hör av er!
 

ivah

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Gävle
Hoj
2008 Suzuki Hayabusa
Någon här som provat att mappa sin hoj med ECU Editor?
Verkar vara väldigt populärt på andra sidan pölen för åde Gen 2 Busa och king men även gsxr.
Verkar finnas många fördelar mot tex PC.

Kanske nån vet nån firma som kan mappa ECU Editor?
 

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
katrineholm
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
Hej allt B-King åkare. Vad är det för röd lampa som blinkar när mc är avstängd? Står säkert i instruktionsboken men tyvärr är min borta för tillfället.
 

ivah

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Gävle
Hoj
2008 Suzuki Hayabusa
Någon här som är duktig på fjädring och vet några lämpliga inställningar? Kör för tillfället med standard inställningar.

När jag ligger på i böjarna så börjar hojen bli nervös och orma sig. Antar att jag behöver ställa den hårdare? för att fixa detta.
Bör jag justera fram, bak eller båda :confused:

Alla tips och erfarenheter uppskattas då jag är helt borta när det kommer till fjädrings justering.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Jag har skruvat åt min fjädring till ett snäpp från hårdast (står i boken hur du gör) ... funkar kanoners och har inga problem att hänga på skrevraketerna på 70 vägarna :tummenupp , samt att den inte dyker så förbannat vid hårda inbromsningar så som den gärna vill göra med std inställning av gaffeln.

Nu en drevfråga ... kör nu med -1 kugg i fram , sexan e rätt överflödig nu,märks knappt att man växlar från femman , men jäääävligt mycket roligare på dom lägre växlarna
Börjar bli dax för nytt drivpaket nu endå , e det värt med -1 fram å +3 bak ... eller ska man skita i å dreva å köra standard rakt av ? Gillade den mera explosiva karaktären med bara -1 i fram,antar att går man upp +3 i bak så kanske utväxlingen funkar bättre
 

ronnygrimm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Alunda
Hoj
-99 Hayabusa
Någon här som är duktig på fjädring och vet några lämpliga inställningar? Kör för tillfället med standard inställningar.

När jag ligger på i böjarna så börjar hojen bli nervös och orma sig. Antar att jag behöver ställa den hårdare? för att fixa detta.
Bör jag justera fram, bak eller båda :confused:

Alla tips och erfarenheter uppskattas då jag är helt borta när det kommer till fjädrings justering.
Tycker att det låter mera som däckproblem.
 

ivah

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Gävle
Hoj
2008 Suzuki Hayabusa
Jag har skruvat åt min fjädring till ett snäpp från hårdast (står i boken hur du gör) ... funkar kanoners och har inga problem att hänga på skrevraketerna på 70 vägarna :tummenupp , samt att den inte dyker så förbannat vid hårda inbromsningar så som den gärna vill göra med std inställning av gaffeln.

Nu en drevfråga ... kör nu med -1 kugg i fram , sexan e rätt överflödig nu,märks knappt att man växlar från femman , men jäääävligt mycket roligare på dom lägre växlarna
Börjar bli dax för nytt drivpaket nu endå , e det värt med -1 fram å +3 bak ... eller ska man skita i å dreva å köra standard rakt av ? Gillade den mera explosiva karaktären med bara -1 i fram,antar att går man upp +3 i bak så kanske utväxlingen funkar bättre

Okej, låter inte dumt! Får prova och se vad som händer helt enkelt. :D

Vet inte om jag förstår hur de menar men har du kört -1 fram så varför inte fortsätta med det? :confused:
Själv gick jag upp 2 kugg bak och är väldigt nöjd med det. Kändes som att det skulle vara snällare på kedjan? :smasha

Tycker att det låter mera som däckproblem.

Okej, hur menar du? Fel sorts däck? Fel tryck?

Monterade Michelin pilot power 2ct fram och bak i början på säsongen.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Vet inte om jag förstår hur de menar men har du kört -1 fram så varför inte fortsätta med det? :confused:
Själv gick jag upp 2 kugg bak och är väldigt nöjd med det. Kändes som att det skulle vara snällare på kedjan? :smasha



.

Det jag mest tänkte på var att sexan inte funkar som sexan typ :) ingen skillnad känns det som när man växlar upp , innan jag bytte till -1 så var sexan som en cruiserväxel på alla farter över 70
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top