Davidssson...

Gick med
16 Mar 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 450SX
Kanske uttråkad... Jag försökte söka på hur många säljare på Blocket som inte kan stava till namnet på sitt motorcykelmärke utan kallar den för Harley-Davidsson, alltså med två s. Det gick inte för då kommer även de rättstavade upp. Undrar varför det då inte kommer upp rätt stavning för de som skriver fel när de ska annonsera?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kanske uttråkad... Jag försökte söka på hur många säljare på Blocket som inte kan stava till namnet på sitt motorcykelmärke utan kallar den för Harley-Davidsson, alltså med två s. Det gick inte för då kommer även de rättstavade upp. Undrar varför det då inte kommer upp rätt stavning för de som skriver fel när de ska annonsera?
Sjukt underhållande, vi hatar autocorrect förutom när det blir fel utan det

Anledningen till att Davidson dyker upp när du söker på Davidsson stavas fuzzy logic (vilket autocorrect klarade av) och visar grejer som är liknande det man skriver in. Rätt praktiskt vid dubblettsökning men knappast hela sanningen då.

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
 
Gick med
16 Mar 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 450SX
Sjukt underhållande, vi hatar autocorrect förutom när det blir fel utan det

Anledningen till att Davidson dyker upp när du söker på Davidsson stavas fuzzy logic (vilket autocorrect klarade av) och visar grejer som är liknande det man skriver in. Rätt praktiskt vid dubblettsökning men knappast hela sanningen då.

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
Ok! Jag provade Cresent också men där gick det inte, inga Crescent.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det där är fruktansvärt irriterande när datorer förstör ens sökning och ska göra något "intelligent". Jag skriver inte en slumpmässigt uppkastad serie bokstäver när jag letar efter något. "Menade du analplugg" när jag skriver kanalplast är inte till hjälp.

Zuzuki och Kawazaki...
 
Gick med
16 Mar 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 450SX
För att krångla till det ytterligare... Den svåraste grenen & balansakten är ju Trial. Så knepigt att till och med utövarna skriver Trail i stor utsträckning. Det är ju korrekt ibland som med CZ175. Men inte om man säljer till exempel en Montesa. Jag har haft en Beta 250, svårt & inte speciellt kul.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Konstigt, för mig föreslår den kanalplats....

Det är ju IOFS så att den föreslår sånt man ofta söker efter.....
Hade en kollega som igår skulle visa ett drinkrecept och hans cookies hade placerat reklam för unga tjejer eller vad det var. Jag suger på den ett tag till innan jag tar upp den.

Det var någon kändis, den där jobbiga på Expressen som nog fått sparken, som var arg för att Nyheter Idag eller liknande hade mycket av sexistisk reklam minns jag. ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade en kollega som igår skulle visa ett drinkrecept och hans cookies hade placerat reklam för unga tjejer eller vad det var. Jag suger på den ett tag till innan jag tar upp den.

Det var någon kändis, den där jobbiga på Expressen som nog fått sparken, som var arg för att Nyheter Idag eller liknande hade mycket av sexistisk reklam minns jag. ?

Jo, jag minns det fallet.

Det finns en annan paralell historia, om när prästen i en inlandskommun här uppe grät ut i TV över att hans dator var smockfull av virus som visade porr, det hade dock blivit ohållbart när den fick ett dial-up virus som gjorde att modemet ringde upp via något svindyrt nummer.

Brevid honom satt den lika förskräckta prästfrun och en högröd tonårspojke som hävdade att han kanske hade fått virusen när han surfat på "bilsidor" på internet...

Jag hittade inte just det reportaget men ett liknande:

 
Last edited:
Gick med
16 Mar 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 450SX
Tänkte inte vara dryg men det är ett talesätt på amerikanska. Med det menade jag att bindestrecket i Harley-Davidson saknas i din annons. Petigt, jag vet, men jag tillhör någon konstig grupp som lätt får skavsår i ögonen av småsaker. Bäst att jag inte nämner att det finns justeringar att göra även när det gäller modellnamnet...

1714842884099.png
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top