GP Estrella Galicia 0,0 de España 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Efter Red Bull Grand Prix of The Americas så är Tio i topp ställningen sammanlagt
1713724697265.png
Nu är det dags för Jerez i Spanien 10 mil NV om Spaniens sydspets och Gibraltar.
Kommer Vinales fortsätta som på COTA eller är det dags för Pedro Acosta eller Marc Marquez ?
1713815478484.png
 

Bifogat

  • 1713724904181.png
    1713724904181.png
    62 KB · Visningar: 51
  • 1713799827517.png
    1713799827517.png
    62.1 KB · Visningar: 40
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Måste vara första gången på väldigt länge som man satt in 3st wildcards i MotoGP.
Tror inte ens det varit möjligt med så många på ett race innan med reglerna om vilka som kan godkänna wildcards?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Måste vara första gången på väldigt länge som man satt in 3st wildcards i MotoGP.
Tror inte ens det varit möjligt med så många på ett race innan med reglerna om vilka som kan godkänna wildcards?
Pedrosa på KTM vet jag.
Vilka är det mer..? Cal, Pirro, Bradl, Savadori?
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Blir intressant att se hur Acosta lyckas i helgen. KTM’en trivdes sannerligen på Jerez ifjol.

Marc Marquez har inlett bra tycker jag. Topp 5 i alla lopp han inte varit i backen, föll i kampen om 5’e plats på Portimao och ifrån ledning på COTA där han stod i första startled som enda Ducati. Bästa Ducati senaste 2 sprint.

Ingen annan GP23 har varit topp 5 i något lopp än.

Angel Piqueras i Moto3 blir kul att se mer av.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jerez är grym att titta på och erbjuder ofta bra racing.

Mest spänd på om MV behåller formen då han inte en enda gång under sin motogp karriär lyckats hamna på pallen tre gånger i rad.
Sen ska det bli intressant att se om Acosta gör en obligatorisk undanträngning i sista kurvan för att verkligen cementera att han är nästa alien.
Honda och Yamaha orkar jag inte ens kommentera och båda kommer testa helt nya hojar kommande veckan vilket bara förstärker bilden av att de kommer vara sist i resultatlistan.
Dock tror jag att både aprilia och ducce kommer få konkurrens av fyra ktm-förare då både Miller och Binder gillar banan och Acosta är nästan självskriven i toppen men sen kommer även Pedrosa vara där och kanske inte bråka i topp tre men säkert 4-10.
Är fortfarande imponerad av dagens Motogp konkurrens då plats 4-10 för tio år sen var helt ointressant och ffa 10sek bakom men nu skiljer det väldigt lite och kan hända lite vad som helst.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jerez är grym att titta på och erbjuder ofta bra racing.

Mest spänd på om MV behåller formen då han inte en enda gång under sin motogp karriär lyckats hamna på pallen tre gånger i rad.
Sen ska det bli intressant att se om Acosta gör en obligatorisk undanträngning i sista kurvan för att verkligen cementera att han är nästa alien.
Honda och Yamaha orkar jag inte ens kommentera och båda kommer testa helt nya hojar kommande veckan vilket bara förstärker bilden av att de kommer vara sist i resultatlistan.
Dock tror jag att både aprilia och ducce kommer få konkurrens av fyra ktm-förare då både Miller och Binder gillar banan och Acosta är nästan självskriven i toppen men sen kommer även Pedrosa vara där och kanske inte bråka i topp tre men säkert 4-10.
Är fortfarande imponerad av dagens Motogp konkurrens då plats 4-10 för tio år sen var helt ointressant och ffa 10sek bakom men nu skiljer det väldigt lite och kan hända lite vad som helst.

Det är ganska häftigt när man ser förarlistan och inser hur många som är potentiella racevinnare.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag ser att av de förare som innan Jerez ligger i Tio i Top sammanlagt
är det bara KTM förarna Brad Binder och Jack Miller som inte gick direkt till Q2. Dom "som bröt sig in direkt till Q2" är M. Bezzecchi 4:a i Practise=Q0 och A Marquez 10:a i Practise=Q0.
Snabbaste GasGas / KTM blev Pedro Acosta 6:a i Practise.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
FP 1 var ju en del överraskningar, AM och MM i topp Pecco och Bastia sämsta Ducati!?
Pedrosa är fan en hjälte!! Rakt in och är snabbaste KTM.
Pedrosa är nog den föraren som jag tycker gjort sig mest förtjänt av en titel utan att lyckas ta den de senaste 10-15 åren. Bra val av utvekclingsförare av KTM.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
MM93 tar pole i halvblött före.
Bezz tvåa
J Mar trea.

pedro hade bra varv på G, men la sig i sista kurvan och lyckades inte fixa något nytt bra varv. P10 för Acosta.

Pallen:
MM
BBinder
Pecco
:fakta
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top